Spotkanie informacyjne na temat szyldów na Wyspie Sobieszewskiej zgromadziło ponad 20 osób. Piotr Czyż prezentował nowe zasady, jakie zaczną obowiązywać od 2 kwietnia w sprawie reklamy w przestrzeni miejskiej, Mateusz Żywicki natomiast pokazał, jak mogą przykładowo wyglądać estetyczne reklamy na Wyspie Sobieszewskiej.
Czyż tłumaczył zasady, jakie zaczną obowiązywać od 2 kwietnia 2020 (stare i nowe szyldy dostosowane do wymogów). Szyldy są tańsze niż kasetony (można je np. namalować). Dodatkowo, możliwe jest wyklejanie okien np. napisami. Można używać niewielkiego potykacza oraz szyldów semaforowych.
Ważna informacja dla wszystkich: Miasto ma prawo stosować kary po 2.04.2020. bannery są zakazane!
Jakie są dobre i złe praktyki reklamowe?
Szyld ma być stworzony z zachowaniem podziałów architektonicznym budynku. Dwa wejścia- dwa szyldy. Na start: można zaproponować dwa szyldy plus semafor. Najlepiej sprawdzają się litery bez tła, może być też reklama na oknie, ważne by nie zakleić całkowicie okna. Suma powierzchni zaklejonej nie może przekroczyć 20% szklenia witryny.
Reklamę projektujmy z dbałością. Nie wyświecajmy całego napisu. Można ew. podświetlać szyld. Semafor świetlny może mieć tylko apteka, potykacze mogą być zmieszczone – tylko w obszarze ogródka gastronomicznego.
Piotr Czyż omówił także rodzaje i wielkości szyldów, które można wykorzystywać, np. szyld wizytówkowy to 20×50/10×100 cm.
Zgromadzone osoby pytały o murale. Te reklamowe, na pustych ścianach bez okien są dopuszczalne. Ze strony publiczności padały pytania o zamieszczania na drzwiach i ścianach cenników, godzin otwarcia etc.
Mateusz Żywicki zaprezentował możliwości zmian wizualnych na Wyspie. W szyldach najważniejsza jest typografia i dobór kroju liter. Pokazał też prezentację z typografią inspirowaną szyldem „Drogowiec”. Przedstawił także techniki wykonywania szyldów oraz dobre praktyki z Gdyni i z Oliwy. Na końcu omówione zostały także projekty i możliwe kierunki szyldów na Wyspie.