21 stycznia o godz. 17.00 w świetlicy w Szkole Podstawowej nr 87 przy ul. Tęczowej 6 odbędzie się spotkanie dotyczące poprawy estetyki Wyspy Sobieszewskiej. To kontynuacja prac pokazujących jak na korzyść może zmienić się przestrzeń publiczna Wyspy Sobieszewskiej po dostosowaniu do zapisów Uchwały Krajobrazowej Gdańska.
Podczas spotkania Piotr Czyż ze Stowarzyszenia Inicjatywy Miasto i Mateusz Żywicki – projektant graficzny, członek Stowarzyszenia Traffic Design, które działa na rzecz poprawy estetyki przestrzeni publicznej pokażą efekty prac i spotkań z grudnia 2019.
Pod koniec roku wybrali kilka lokali, wykonali ich archiwizację fotograficzną, a podczas styczniowego spotkania pokażą propozycje nowych szyldów oraz dobraną do nich typografię.
Serdecznie zapraszamy wszystkich Państwa do uczestnictwa w spotkaniu i włączenia się do poprawy estetyki Wyspy Sobieszewskiej.
Działanie prowadzone jest w ramach Programu Społecznego Rozwoju Wyspy Sobieszewskiej realizowanego przez Miasto Gdańsk w ramach przygotowań do Europejskiego Jamboree 2020.
Uchwała Krajobrazowa Gdańska. Czym jest? Od kiedy będzie obowiązywać?
Rada Miasta Gdańska przyjęła 2 kwietnia 2018 Uchwałę Krajobrazową Gdańska. Dokument określa zasady i warunki usytuowania: tablic i urządzeń reklamowych; obiektów małej architektury; ogrodzeń.
Do 2 kwietna 2020 roku wszyscy właściciele tablic i urządzeń reklamowych na terenie Gdańska są zobowiązani do dostosowania (lub usunięcia) swoich nośników zgodnie z zapisami uchwały.
Wychodząc z pomocą przedsiębiorcom z terenu Wyspy Sobieszewskiej doświadczeni specjaliści ze Stowarzyszenia Inicjatywa Miasto wraz z pomocą osób z Urzędu Miasta Gdańska prowadzili w listopadzie i grudniu 2019 akcję informacyjną w dzielnicy. Styczniowe spotkanie jest kontynuacją projektu.
Uchwała Krajobrazowa nie jest dokumentem zakazującym umieszczanie reklam i szyldów w mieście, chodzi w niej raczej o uregulowanie ich liczby i wielkości. Dokument reguluje liczbę, wielkość oraz zasady sytuowania reklam i szyldów, ma na celu wprowadzenie jasnych, równych dla wszystkich zasad reklamowania się przedsiębiorców i instytucji.