fbpx
Aktualności

Rodzinne Parkowe Gry na Orientację

2 sierpnia na Wyspie Sobieszewskiej odbędzie się jedna z cyklu Rodzinnych Parkowych Gier na Orientację. Nie trzeba się ścigać! To okazja do aktywnego spędzenia czasu z rodziną lub przyjaciółmi. Start wydarzenia o godz. 9.30 na polanie przy pętli na końcu ulicy Falowej (droga do wejścia na plażę nr 16).

Jak nie zgubić się w lesie? Gdzie sprawdzić swoje umiejętności czytania mapy? Jak precyzyjnie nawigować w lesie, parku i w miejskiej dżungli? Tego wszystkiego nauczyć się można biorąc udział w Rodzinnych Grach Parkowych na Orientację. Na Wyspie Sobieszewskiej wydarzenie odbędzie się 2 sierpnia w godz. 9.30 – 15.00.

Zapowiadają organizatorzy z Bractwa Przygody Almanak

Rodzinne Gry Parkowe na Orientację to imprezy sportowe i zarazem rekreacyjne. Rozgrywane są w różnych dzielnicach Trójmiasta. Ich celem jest propagowanie aktywnego spędzania czasu, poznawanie ciekawych miejsc (głównie parków i terenów leśnych) i wspólna zabawa na świeżym powietrzu. To też ciekawa propozycja edukacyjna, bo promuje i uczy umiejętności czytania map. Dla uczestników przygotowane zostały kolorowe mapy oraz cztery ciekawe trasy do wyboru o różnym stopniu trudności.  Dla każdego czeka też ciepła herbata.

Organizatorem Rodzinnych Gier Parkowych jest znane m.in. z Tułaczy i Próby Mamuta Bractwo Przygody Almanak przy współpracy Miasta Gdańsk.

Rodzaje tras Rodzinnej Gry Parkowej na Orientację

RODZINNA – 2-3 km
ŁAZIK – 3-4 km
TUŁACZ –3-5 km
BIEGACZ – 3-6 km

Na mecie każdy otrzyma pamiątkowy medal, zdobędzie 1 pkt. do Odznaki Imprez na Orientację i weźmie udział w losowaniu atrakcyjnych nagród.
Więcej informacji, zgłoszenia i opłaty na http://www.parkowebno.pl/komunikat-startowy. 

Program Rodzinnej Gry Parkowej na Orientację na Wyspie Sobieszewskiej

9:30-12:30 – praca biura zawodów. Można przyjść o dowolnej godzinie w podanym przedziale czasu
10:00-12:30 – start drużyn zgłoszonych internetowo (z zarezerwowanymi mapami) i drużyn zgłoszonych na miejscu (w ramach puli map rezerwowych). Minuty startowe przydzielane będą na starcie zgodnie z kolejnością rejestracji uczestników na sekretariacie.
11:30-12:30 – start drużyn zgłoszonych w dniu imprezy na mapach osób zgłoszonych wcześniej, które nie stawiły się na starcie do godz. 11:3
14:00 – godzina zamknięcia mety
14:00-15:00 – planowane zbieranie punktów

Gry Parkowe na Orientację – zasady

Młodszym uczestnikom może się to kojarzyć z poszukiwaniem skarbów, co zwiększa atrakcyjność tej formy rekreacji. Startować można indywidualnie, w grupie przyjaciół lub rodzinnie z dziećmi. Każdy zespół na starcie otrzymuje kartę startową (w postaci elektronicznego chipa) oraz mapę z zaznaczonymi za pomocą kółek miejscami, do których musi dotrzeć. W określonych w ten sposób lokalizacjach w terenie ustawione są specjalne, przestrzenne lampiony (tzw. punkty kontrolne w skrócie PK), przy których znajdują się elektroniczne stacje kontrolne do potwierdzania pobytu. Zadaniem uczestnika jest odnalezienie wszystkich PK w wyznaczonej kolejności i potwierdzenie swojego pobytu poprzez zbliżenie do stacji kontrolnej karty startowej z elektronicznym chipem. System dokonuje zapisu kodu PK na karcie oraz numeru karty w stacji kontrolnej.

Przeczytaj również:
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt według ustawień przeglądarki.
X
X